10 Μαΐου 2026: Κυριακή της Σαμαρείτιδος και Ημέρα της Μητέρας
Την ημέρα αυτή, ως είθισται κάθε χρόνο, αρκετοί απόφοιτοι της Εκκλησιαστικής Σχολής Κορίνθου συρρέουμε στην εκκλησία της Αγίας Φωτεινής στην Κόρινθο για να τιμήσουμε την Αγία Φωτεινή, να προσκυνήσουμε, να την ευχαριστήσουμε για τα εφόδια που μας πρόσφερε προκειμένου να βελτιωθούμε στη ζωή μας, να αναπολήσουμε το παρελθόν και να συναντήσουμε παλιούς συμμαθητές.
Πρωί πρωί είχαν έλθει να παρακολουθήσουν τη Θεία Λειτουργία πολλά μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου της Ένωσης, με επικεφαλής τον Πρόεδρό μας, κ. Αθανάσιο Ψυχογιό, και συμμαθητές μας από διάφορα μέρη, όπως από τη Μεσσηνία, τη Λακωνία, την Ηλεία, την Αρκαδία, την Αχαΐα, την Πάρο, την Αττική και φυσικά την Κορινθία.
Στη Θεία Λειτουργία ιερούργησε ο Θεοφιλέστατος Επίσκοπος Κεγχρεών κ. Αγάπιος, συνεπικουρούμενος από τους ιερείς Μπλάθρα Γεώργιο, Θεοδώρου Γρηγόριο, Κοντογιάννη Αθανάσιο και τον ιεροδιάκονο Σαλάτα Άγγελο. Ο Θεοφιλέστατος Επίσκοπος, επ’ ευκαιρία της εορτής της Μητέρας, στην ομιλία του εξήρε τη στάση του Χριστού απέναντι στη γυναίκα, αναφέροντας χαρακτηριστικά παραδείγματα από την Καινή Διαθήκη με αποκορύφωμα την Παναγία και τη Σαμαρείτιδα. Στο τέλος αναφέρθηκε στους αποφοίτους της Σχολής και επαίνεσε την προσήλωση τους να παρευρίσκονται κάθε χρόνο στην Κόρινθο, μολονότι η σχολή έχει κλείσει από το 1971. Παράλληλα ευχήθηκε η Αγία Φωτεινή και ο Απόστολος Παύλος να χαρίζουν υγεία σε όλους τους αποφοίτους.
Μετά τη Θεία Λειτουργία επισκεφθήκαμε τη Σχολή, όπου ψάλαμε το απολυτίκιο της Αγίας Φωτεινής και του Αποστόλου Παύλου, και κατόπιν πήγαμε στην Κροκίδειο Αίθουσα, όπου εκ μέρους του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου κ. Παύλου μάς προσφέρθηκε καφές με πλούσια εδέσματα, καθότι ο ίδιος απουσίαζε λόγω ανειλημμένων υποχρεώσεων.
Ο πρόεδρος της Ένωσης κ. Ψυχογιός ευχαρίστησε τον Θεοφιλέστατο Επίσκοπο κ. Αγάπιο και τους παρευρισκομένους για τη συμμετοχή τους και τόνισε ότι ήλθαμε να προσκυνήσουμε, να θυμηθούμε και να αναζωογονηθούμε, διότι η επίσκεψη στον χώρο των μαθητικών μας χρόνων αποτελεί αναζωπύρωση της φλόγας της νοσταλγίας για το παρελθόν. Στη συνέχεια, με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου τιμήθηκε με αναμνηστική πλακέτα το μέλος της Ένωσης κύριος Γόγολας Φώτιος, για τη συμμετοχή του σε πολλά Διοικητικά Συμβούλια αλλά και για την ενεργό δράση του προς την επίτευξη των σκοπών της Ένωσης. Ο κύριος Ψυχογιός πρόσθεσε ότι είναι υποχρέωσή μας να τιμήσουμε ένα εξαίρετο παλαιό μέλος, που πρόσφερε αρκετά σε εποχές όπου η Ένωση περνούσε κρίση, και παρακάλεσε τον κύριο Παπαγεωργίου να αναφερθεί στη δράση του τιμωμένου. Ο κύριος Παπαγεωργίου Φώτης, κατόπιν, αναφέρθηκε στη δράση και την επαγγελματική σταδιοδρομία του κυρίου Γόγολα, τονίζοντας παράλληλα ότι πολλοί μαθητές της Σχολής διέπρεψαν εντός και εκτός Ελλάδας.
Ο κύριος Γόγολας, με τη σειρά του, ευχαρίστησε τους προλαλήσαντες για τα καλά τους λόγια και επισήμανε: «Ό,τι έκανα το έκανα σε συνεργασία με τα άλλα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου, έχοντας ως μοναδικό σκοπό να συνεχίσει να υπάρχει η Ένωση για το καλό των μελών της». Έπειτα ο θεοφιλέστατος Επίσκοπος Κεγχρεών παρέδωσε την αναμνηστική πλακέτα στον κύριο Γόγολα, τονίζοντας: «Το παν είναι να γίνεις ένας καλός άνθρωπος ανεξάρτητα από το επάγγελμα που ασκείς». Στη συνέχεια, κατευθυνθήκαμε στην ταβέρνα Το Πέραμα στα Ίσθμια, όπου γευματίσαμε, συνομιλήσαμε χαλαρά, βγάλαμε φωτογραφίες και αναχωρήσαμε ευχαριστημένοι που αναπολήσαμε μαθητικές στιγμές. Πόσο εκπληκτικό είναι να συναντάς ανθρώπους που ήσασταν συμμαθητές πριν από τουλάχιστον 56 χρόνια! Και το πιο εκπληκτικό είναι να νιώθεις ότι είσαι… ακόμη παιδί! Και επειδή η Ένωση είναι δραστήρια, δώσαμε ραντεβού για το Σάββατο 23 Μαΐου, στην εκδρομή μας στο Ναύπλιο.
